Sabtu, 30 Jun 2012

Menghitung hari dan detik...

setiap detik terus berlalu tanpa menunggu kita..
dan apa yang aku lakukan sekarang ialah menghitung detik waktu yang tinggal untuk diriku...
ku tahu ku tak punya banyak masa.. masa yang tinggal semakin suntuk untuk diri ku...
apa yang aku lakukan menghitung detik yang berlalu dan yang tinggal tok diriku ini...
memang terkilan...sebab banyak lagi hasrat orang ramai aku xtunaikan..
tapi apakan daya waktu yang tinggal cuma sedikit...
walaupun waktu yang sedikit ini.
akan ku cuba penuhi impian orang sekeliling aku dan bahagiakn meraka...
aku akan sentiasa tersenyum dan cuba untuk memberi kebahagian kepada mereka...
tapi aku gembira...
impian harapn dan doaku termakbul..
di kesempatan yang diberikan ini...
aku nk wat la sedikit ucapan...cewah..mcm org penting je..huhuhu(^_^")

tok kwn2 :
shila nk mintak maaf byk2 klo ade wat slah silap dgn korang...
maklum la...kita kan manusia.xsedar wat slah n silap..mungkin dlam gurau cla dh kecikkn ati korang..
cla mintak maaf byk2..halalkn segala mkn minum cla..and segala ilmu yg di kongsi dgan cla..
halalkn segala2nya..and klo cla ade hutang tlong bg tau cla yek..sbb kte manusia kdang2 lupa... klo baik ati halalkn la...huhuhu....tp klo xnk halal..bg tau la bpe utang tue. Insyaallah cla akn cbe jelaskn..
hutang2 dgn org nie bahaya..xmsuk syurga nanti..tergantung antara langit n bumi...sedih tau mcm tue..
mmg la xlayak masuk syurga sbb byk wat dosa..tp xnk la tergantung natara langit dgn bumi..

tok parent(mak n ayah) :
chik mintak maaf byk2 sbb susahkn mak ayah...
dari dlu chik slalu susahkn mak n ayah...chik slalu melawan ckp mak n ayah...
chik bukan ank yg baik n contoh kakak yang baik tok adik2..
chik slalu wat mak n ayah berkecil ati dgn kata2 chik..
tp chik xde niat nk melawan mak ngan ayah dan nak wat mak and ayah sedih, berkecil ati dgn chik...
xprnah terlintas..tp mak and ayah sentiasa sabar dengan sikap chik....
mak and ayah xmerungut pn..mak n ayah sabar je besarkan chik n melawan kerenah kmi adik bradik..
dengar setiap masalah kami...
halalkan makan minum chik...ampunkan segala dosa chik dari kecik hingga sekarang..

tok adik2ku :
kak mintak maaf byk2...
kak bukan kakak yang baik tok korg..
kak x layak jd contoh tok korang..jge diri tau..jgn melawan ckap mak ngan ayah..
jge mak and ayah baik2...jage n bagi la kasih sayang mcm ne dier org syg kita...
lebihkan mak n ayah dari diri sendri..klo duduk jauh dari mak n ayah slalu la tipon tye khabar mak n ayah..
kejap pn jd la..klo bleh tiap2 ari...bkn harta mak n ayah nak..
mak n ayah nak perhatian n kasih syag dari anak2 dier..wlauon sekejap je korg tipon tue dh ckup bahagia bg mak n ayah sbb korg sentiasa ingat kat dier org...ingat tue...
ikut sume ckp mak ayah...mak ayah just nak yg terbaik tok kite..
mmg kadang2 kite rse rimas n marah dgn sikap mak n ayah..tp ikut je la ckp dier org..
sbb dier org nampak ape yg kita x nampak...ddan setiap keputusan yang dier org wat tue tok kebaikan kita.

tok awk (insan misteri) :
trima kasih tok sgala2nya..sy rse sy xdpt jumpa awk...
harap awk jumpa insan yg baik n dpat bahagia awk...
walaupn sekejap sy rse sgt gembira..terima kasih..

tok spe2 yg knal diri nie :
trima kasih n sy mintak maaf byk2,
sy memang nakal n suka mengusik.klo ade trasa n tersinggung dgn sy..
sy mintak maaf sgt2...

ok la..ckup la pesanan tok sume org...
mesti org ckp mengarutkn..tp xpe..
kite xtau bler kita akn pergi..kan nabi ajar n sruh kita sentiasa mintak maaf..
bkn tugu ari raya je..tue pn mintak maaf hari raya main2 je..
xserius...sementra ade kesempatan nie aku mintak maaf la dgn korg sume...
gurau2 jugak...tp setgh menda kita kne serius...
and aku mmg serius mintak maaf dgn korg sume...

pe2 pn appy and smile always..
sentiasa senyum...walau sesusah mana pn halangan yang terpaksa tempuh...
sentiasa lah tersenyum and berfikiran positif...
kerana ada hikmah di sebalik setiap sesuatu yang berlaku tue...
macam aku...(cewah..mcm aku la aku sentisa appy..padahal muka kelat je dgn masalah)
hhuhuhu..pe2 pn cri la jln tok gembirakndiri yg stress..sbb stress nie bkn leh satel masalh..
so appy kn la diri anda.
even tau korg dh sgt stress bce blog aku yg panjang berjela2 nie..tp aku tetap tulis jgk..
huhuhuhu....
 syang korg sume...(^_^")
semoga impian korg sume tercapai wahai kwan2 and kluarga ku sume....(*_*")

Tiada ulasan:

Catat Ulasan