Khamis, 5 April 2012

KISAH DONGENG vs REALITI....




lme x tulis dlm blog..alih2 tulis trus wat title gempak..kisah dongeng vs realiti...
knp aku plih nk memulakan penulisan aku di blog dgn tjuk nie..
ini sebab dunia realiti and kisah dongeng jauh beza...pe bezanye???

dlam kisah dongeng biar pun bermula dengan derita tapi pengakhiran cerita pasti akan berkesudahan dengan KEGEMBIRAAN & KEBAHAGIAAN...tapi dlam realiti tak macam tue. belom tentu semua KESUSAHAN yang kita alami akan berakhir dgn KEGEMBIRAAN..


byk dugaan yang kita kne tempuh dlam hidup ini...kadang2 aku cipta dunia fantasi aku sendri... dimana aku sentiasa GEMBIRA tanpa sebrang MASALAH...kanak2kn..tp dunia fantasi amat aku perlukan supaya aku sentiasa gembira dan dpat tipu org ramai yang aku gembira and xde
masalah lansung skali gus dpat wat org skeliling aku happy...dgn dunia fantasi aku cipta kisah dongeng aku...

aku cipta dunia ku sndri tanpa org rmai tahu...dlm dunia fantasi inilh aku luahkn segala yg terpndam sakit yang aku tanggung, kesedihan ,kekecewaan , marah, rajuk, kegembiraan dan segala2nya...kerana hanya dunia fantasi yang aku cipta je yang sanggup teman aku dlm susah dan senang aku... kerana aku faham lumrah dunia, semua org akan hampir klo kira gembira bukan dlm kesusahan kerana setiap org ade kesusahn mereka sendri jd x perlulh aku luahkn segala masalah aku dkat org lain sbb dier org pn ade masalh jgk n jd bebenan dkat org lain.sedangkn mereka trut ade masalh sendri...jd dunia fantasi direka dan wujud bg mengurangkn TEKANAN hidup...selain itu dunia fantasi wujud sbb untuk aku sentiasa kekalkn muka yang APPY supaya org skeliling aku trut appy...

setgh org ckap aku nie tabah...tabah ke???xpn, tp kne servival sndri..klo aku x servival aku akn jd beban kat org lain...ble kte jd beban org jd benci dkat kita...
terserlah perangai budak2 kn..tkut kesorangan.tp hakikat kne tgal sorg jgk...pe lh...


cukuplh nk ckp dunie FANTASI/KISAH DONGENG mmg xsme dgn REALITI..
and that why KISAH DONGENG vs REALITI...mmg xde seri...dan slama2 akn bergaduh...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan