Sabtu, 18 Jun 2011

Kekuasaan Allah... la

pe yang aku bleh ckp mcm kat atas ye..sume yg berlaku atas kekuasaan ALLAH... aku rse sungguh bersyukur doa ku termakbul. mesti korg plikkn dgn aku and tertya2 ape yang aku doa..
sbenarnya stiap kali solat aku akn mintak doa kat ALLAH:
  • Ampunilah dosa kedua ibubapa aku
  • permudahkan segala urusan kedua ibubapa ku dunia & akhirat
  • berikanlah kesihatan tubuh badan kpd mereka
  • murahkanlah rezeki mereka
  • jauhkanlah mereka dari hasad dengki org ramai.
  • berilah kegembiraan kpd mereka setelah banyak pengorbanan mereka lakukan kpd ku.
  • berikan aku kekuatan untuk menjaga & mengembirakn mereka seperti mana mereka menggembirakan aku.
  • berikan NUR & hidayah kpd keluargaku
  • eratkan hubungan kekeluargaan antara kami sekeluarga
  • jauhkan kami sekeluarga dari musibah
  • berikan kesihatan tubuh badan kpd adik2 ku.
  • lapangkanlah dada adik2ku untuk menerima ilmu & hidayah MU
  • berikanlah ingatan yang kuat untuk mengingati ilmu MU YA ALLAH
  • berkatilah ilmu yang telah Engkau berikan YA ALLAH.
  • permudahkanlah segala urusan adk2ku di dunia & akhirat

last skali bru aku mintak doa untuk diri aku. nk tau pe yang aku mintak :
  • ampuni dosa2 aku
  • berikanlah aku kesabaran untuk tempuh dugaan
  • berikan aku kekuatan tok gembirakan org di sekeliling aku
  • berikan aku peluang untuk balas jasa kedua ibubapa aku
  • berikan aku kesihatan tubuh badan
  • berikan aku NUR & HIDAYAH.
  • jauhkan lah aku dr sifat2 keji.
  • berkatilah ilmu yang telah di beri.
  • berikanlah ingatan yang kuat untuk mengingati ilmu yang ENGKAU berikan YA ALLAH.
klo aku ingat aku akn mintak doa:
  • temukanlah aku dgn jodohku YA ALLAH, seseorg y dapat memimpin diriku ke jalan YANG ENGKAU redhai YA ALLAH.
slalunya aku mintak doa tue time nk tdo, rse cemburu tgok kwn2 y ade couple, tbe2 rse nk ade org syg atau time aku teringat.

yelah kitekan disuruh sentiasa meminta dgn ALLAH..so aku mintak la..tue doa sblom aku dgr ceramah Dr.Fadzilah Kamsa, lpas dgr ceramah tue doa aku bunyi mcm nie :
  • YA ALLAH, temukanlah aku dgn jodohku, seseorg yang dapat memimpinku ke jalan yang ENGKAU redhai YA ALLAH.aku terbaik untuknya dan dier terbaik untuk ku..
dan sesungguhnya semua yang berlaku atas kehendak ALLAH...aku berjumpa dgn seorg insan
dlm laman sosial TAGGED...di mana ramai menipu...tidak jujur dlm persahabatan...tp aku tetap jujur dlm berkawan.bg aku klo kita nk kwn kita kne jujur, biarlah org nk tipu bkn untung pn... aku knal dier di TAGGED la...dier ADD aku...
aku rse aku bru je knal dier, and jd kwn...msj pn skit2 je...tp tah la...
aku main bagi je no tpon.
pastu dier ajak couple..aku main trima je..padahal aku nie bkn senang untuk terima couple. and aku bkn penah couple pn..sbb bg aku, aku xnk bg hati yg pecah dkat hubby aku.aku nk dlm hati aku just ade hubby aku sorg je...tp tah aku main trima je dier.. aku ckp kat dier bg aku masa untuk blajar menyayangi dier & dier sanggup and paham...

aku just msj dgn dier dlm fon x sampai 1 ari pn...tau2 aku bleh trima dier..
pe y buat aku bleh terima dier sepenuh ati adalah sbb cara dier..dier sgt penyayang & penyabar..
kata2nya penuh hikmah...bkn sbb janji yang dier berikan untuk menyayangi dan melindungi aku sepenuh ati dgn keikhlasan tp sebab dier nk aku cinta dier krn ALLAH, aku mencintai dier krn ALLAH juga. dier jugak ckp jgn ada cintai yg lebih hebat melainkan cinta kpd ALLAH....
krn itu aku sgt menyanyinya...slama nie aku doa agar aku jumpa org yg dpt menegur & membimbing aku ke jalan yang di redhai ALLAH, & skang ALLAH telah jumpakan aku dgn cara yang x di sangka.
skang doa ku :
  • YA ALLAH terima kasih sbb ENGKAU temukan aku dgn insan yang dpt membimbing aku ke arah jalan yang ENGKAU REDHAI...kalau dia terbaik untukku & aku terbaik untuknya, & dia adalah jodohku..kau temukanlah kami..tp andai dier bkn terbaik untuk ku & aku bukan terbaik untuknya KAU jgn pertemukan kami...cukuplah sekadar ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan