Jumaat, 24 Jun 2011

Demo depan Menteri Besar Perak..


ok ari tue..114.6.2011..aku, Bae and K.ita..wat demo...kmi wat demo dkat Dewan Annex..K.Ita akak senior aku ala...bru umur 23,dier la yang ajak aku n bae wat Demo silat dkat depan Menteri Besar Perak sempena perasmian SEDARI iaitu "Seketariat Mahasiswa Darul Rizwan".
ok sedari nie ialah Persatuan anak2 negari Perak..ala klo kita ank Pahang kan ada Persatuan MAPAN atau nama penuhnya " Mahasiswa Anak Pahang" gabungan semua siswa atau siswi yang belajar di IPTA or IPTS...mcm tue la jugak fungsi SEDARI nie tuk eratkan hubungan sesama ank PERAK...aku bkn la ank PERAK ye..aku ank PAHANG.tp x ckup jati PAHANG sbb emak and ayah org KEDAH...

Berbalik pada cerita asal...K.Ita senior silat and senior aku jugak dlm UiTM nie. Dier la yang ajak aku and Bae wat persembahan..mulanya berat jugak nk terima sbb yelah aku budak baru blaja...nk wat demo dpan Menteri Besar...pastu aku bkn spe2 pn..just student base je..sblom nie just jd "ursher" je tok Menteri and Datin2, Datuk Sri je...ala stakat jd "ursher " pe la sgt just bwk dier org duduk kat sit dier org je... so erti kata lain aku nie bkn spe2..anugerah DEKAN...hmm jauh panggang dari api la...aku klo terkenal pn dkat kolej je..tue pn sbb aku nie Ketua Bahagian Keusahawanan, yang harap kenal aku..dak2 yang aktive je.. and rajin beli dkat gerai aku...xpn satu level aku sbb aku Ketua Level dia org...yelh de pe2 kne la cri aku klo de problem...peranan kcik2 je..tue pn dh penat kot...melencong lagi..ish2...
Sbb K.Ita nie aku tgok beria2 ajak aku and Bae join. and atas kesedaran yang memang sikit dlam diri aku and dgn niat nak mempromotekan Seni Silat yang makin dilupakan generasi skarang...aku trima la pelawaan K.Ita tue..kami wat demo "KGA" iaitu tred mark tok "KUMPULAN GOLONGAN ANGGERIK"..ye2 je aku...sorry la klo fakta nie slah..sy bdak bru blaja.klo slah tlong tunjukkan..huhuhu :)

mlm persembahan tue tkut gler kot.aku la y pling takut sbb nk wat persembahan depan MENTERI BESAR PERAK...dah la 3 org je..klo dekat "DC" tue xpe la rmai2..ok2... "DC" tue "Dataran Cendekia" atau "STUDENT MALL"...tp kmi lebih knal "DC' sbg "DATARAN CINTA" sbb kat situ rmai couple wat date... dgn alasan g makan same2... yelah sbb kat situ la kdai mkn dlm UiTM nie....ok, aku merewang lagi..berblik pada cita asal...aku wat la DEMO tue dgn CUAK... 3 org wat persembahan tp y tgok rmai..dah tue most of them senior2 silat...
oleh sbb takut pye psal aku ada terslah step..tp aku bleh cover..x nampak sgt la aku lpe..
tue la, spe sruh cuak sgt..kn dah lpe step y mudah tue...

pe2 pn aku enjoy..xsangka sgt..sy budak baru blaja nie pn dpt wat demo depan MENTERI BESAR... TQ K.Ita sbb ajak kmi wat demo..klo nk wat demo ajak la kmi.klo xde hal nk gak lagi wat demo n pkai baju silat y cantik2...huhuhu. pe2 pn TQ jugak kat CIKGU ADIB sbb tlong kmi pkai sampin...siap wat bunga lagi kat pinggang...huhuhu..harap aku mmg la x pandai nk pkai sampin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan