Rabu, 6 Oktober 2010

dEaR DiArIeS...

DEAR DIARIES,

ari nie aku rse nk menangis sgat2..dah puas aku pendam..aku cbe x nk tunjukkn perasaan aku dkat org ramai..aku cube..aku cbe tok jadi kuat...aku cube tok pamerkan kepada org ramai yang aku nie jenis happy n xkisah dgn segala masalah yg timbul. aku cbe tok jadi orang yang x kisah dgn keadan sekeliling n just ignore what public say to me.but........sampai ble aku mampu pekakkn telinga, butakn mata aku, n sampai ble aku harus blakon seolah2 xde pe2 yg berlaku... sedang kan hati aku dah tercalar teruk, empangan mata ku dah hampir pecah, semangat aku dah terbang, kakiku dah longlai tok melangkah, tangan ku dah tiada upaya tok menggenggam dan menggapai bintang di langit..aku hanya mampu memandang...melihat...segala apa yang berlaku... hidup ku sering di perkotak-katikkan orang, sering di hina, sering di perkecilkan.. dari aku kecil hingga aku dewasa..seolah-olah aku xde harga diri...seolah-olah aku jijik... hina sangat kah aku nie. tidak mampu kah aku berdiri sebaris dgan mereka.... aku cme bleh pendam rasa je... ingin skali aku bersuara tp...adakah suara ku ini akan di dengari oleh mereka... dari kecil aku di ajar tok pendamkan rasa.. terima saja segalanya... buatlh orang sekeliling aku gembira walaupn aku tak suka dengan apa yang aku lakukan .. asalkn orang sekeliling aku gembira aku kne buat jugak...aku xbleh menangis... aku kne sentiasa kuat...
aku tulang belakang kluarga aku... aku tempat adik-adik mintak tolong.. aku kne bantu kawan2 aku... aku tak bleh kate TIDAK pada setiap permintaan org sekeliling aku.. org selalu pandang ank sulong nie bertuah... sebab kluarga caring.. tp ade ke yg pham penderitaan anak sulong... segalanya terpaksa di pendam... segalanya di bahunya... Ya Allah, Tabah aku...Berikan lah kekuatan kpd aku... (=,_=,)



Luka Dilukai ~Shima~

Kanan dan kiri
Cuba berlari
Masih ku dihujani
Tohmah dan caci

Jangan sekali
Aku diletak ke bawah
Hanya kerana jalan
Hidup yang susah

Tak siapa di antara
Kita di dunia
Memilih jalan hidup
Yang derita

Aku sering dipersenda
Dan sering dikecewa
Oleh hati mereka
Yang tak punya rasa

Ingin ku mengecap bahagia
Padamu kasih yang menjanjikan setia
Namun belum sempat ku merasa
Mimpi yang di bina
Hati mudah berdarah semula
Kerana dustanya...

Terhempas lagi
Kesekian kali
Luka yang dilukai
Menguji diri

Namun begitu

Aku tabahkan semangat
Biar waktu merawat
Segalanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan