Isnin, 23 Ogos 2010

OH nUrSe...

pagi tadi...mak call mak bagi tau yang aku dapat tawaran kaja sebagai JURURAWAT PERUBATAN.. emmm..mcm mane nie??? tp aku kne g interview gak... jauh beza kot dgn ape yang aku blaja dekat U nie... yelh,aku kat sini kan dak BUSINESS(MARKETING) tp dpt interview keje tok jd NURSE...

Actually, nie dah kali ke-2 aku d panggil interview tok jadi nurse..First, in from 6...tp JURURAWAT MASYARAKAT...skang dpt interview lagi, jadi JURURAWAT PRUBATAN plak... ayah aku x kisah, dier lg ske klo aku dpt jd nurse..bab automatik aku keje dgn kerajaan..yelh, ayah & mak aku nk aku keje dgn kerajaan..bab dier org cakap terjamin skit KEHIDUPAN, dah tue.. ble kita sakit, dier org akan beri layanan terbaik..TOL KEW???

emm..skang dalam business, andai kata g interview pastu aku dapat keje tue... kne blaja balik BIO..jauh beza tue..walaupn kedua2 tue mula dgn huruf "B" api amat jauh perbezaannya... yelah kat sni aku amik business so aku dah MIND SETkan KEPALA tok pkir tentang business je... mcm ne nak jadikan business kita UNTUNG, macam ne nk tarik pelanggan, macam ne nk menjadikan product kita lain dari lain...macam ne nk elak RUGI..& mcm2 lagilh..yang paling penting ble business nie asyik pkir "MCM NE NK BYKKAN DUIT,DUIT,& DUIT"dalam otak dah set "DUIT,DUIT,DUIT'....nak2 skang nie...aku asyik jumpa org2 KORPORAT jew..yelh, name pn business...x kn nk jumpa artis2 plak.. aidai kate aku dapat keje tue, aku kne ubah cara pkir aku skang nie.. aku kne pkir mcm nie plak.."MCM NE NK RAWAT PESAKIT" so x bleh nk pkir pasal DUITlh...

aku x kisah pn..nk pkir business bleh..nk pkir bio pn bleh.. bab kate orng skang " NO HAL LH, JUST SMALL MATTER JE.." aku yakin aku bleh wat... stakat nie aku xde alergi dgn pe2..& aku xde rase geli dgn pe2 pn lg..mungkin ramai doa kn aku tok jadi NURSE kot..bleh bakti kat orang ramai..yelah, mak & ayah aku nk aku jadi orang yang berguna kepada orang ramai...
jadi nurse sangat berguna kepada orang ramai..x caye... orang sakit mesti cari nurse, nk g amik ubat..nurselh yang rawat & tolong jage pesakit...nurse gak yang tolong doktor wat keje..bayak kn kegunaan nurse...huhuhu.* dah mcm barang je gaya aku promote...yelh aku nie kn business.*
selain tue ble aku g mane2 mesti cakap aku nie sesuai aku jd jururawat, bab aku x de rase geli..orang mintak aku wat, aku wat je keje tue..bkan pe..aku xbleh tgok orang susah..nak2 klo orang tue skit..automatik aku akan tolong...n dgn baby plak aku x leh tgok..pantang, klo aku nampak trus je aku g amik n main dgn dak2 tue...bukan salah aku..budak2 kecik & baby tue yg salah.. spe sruh COMEL sangat... lagi pn salah dier org mcm ade aura MEMUKAU aku..TERHIPNOSIS aku tok g kat dier org, n main dgn dier org.. tapi x pham aku mcm ne de orang sanggup buang anak kat tong sampah & merata2..dier org xde NALURI KE IBUAN KE???
dah susah payah bawak perut 9 bulan senang2 je BUANG anak dier org tue.. BABY2 TUE X BERDOSA, JGN NK HUKUM DIER ORANG...DIER ORANG PUTIH BERSIH & SUCI TANPA DOSA.. erti kata lain BABY NIE MAKSUM...kompom2 masuk SYURGA..tp de juga de orang buang...dier orang sebelom buang bayi tu x tgok ke muka bayi tue..betapa TENANG JE MUKA DIER ORANG*BABY*, SEJUK JE ATI BLE PANDANG MUKA BABY...SEGALA KERUMITAN JADI HILANG..ATI RUNSING BLEH JADI TENANG...tue pe yang aku rase lh ble tgok baby..happy je ble tgok gelagat baby nie..

berbalik pada asal...korang doa2 kn pe yang terbaik tok aku..bab aku nie mane2 pn x kisah.. BUSINESS aku minat..NURSE pn aku minat..so korang tolonglh doakan yang terbaik tok aku..
andai sesungguhnya y paling terbaik tok kau n orang di sekeliling aku ialah dgn aku jd nurse..
so doakan aku jadi nurse n aku dapat kaja nurse nie..

TOLONG YE KAWAN2..JASA BAIK KORANG SESUNGGUHNYA X DAPAT AKU NK BALAS..

HANYA ALLAH YANG MAMPU MEMBALASNYE..
(=_=)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan